Restauracja PAPU
Al. Niepodległości 132/136
02-554 Warszawa
Godziny otwarcia restauracji:
Poniedziałek - piątek 13:00 - 22:30
Sobota 12:00 - 22:30
Niedziela 12:00 - 21:00
Oprawę fotograficzną wykonał:
Daniel Miśko, www.danielmisko.pl
Restauracja to miejsce, które coraz częściej wybieramy na spotkania biznesowe. Mniej formalna atmosfera i pyszne jedzenie z dodatkiem wina sprawiają, że zdecydowanie łatwiej wynegocjować lukratywny kontrakt czy zacieśnić współpracę. Jak przygotować się do spotkania biznesowego w restauracji? Co zamówić? Jaki lokal wybrać? Przeczytaj nasz krótki poradnik.
Spotkanie biznesowe może mieć różny charakter. Czasem chcemy ustalić z kontrahentem szczegóły umowy, w innym przypadku uczcić owocną współpracę i stworzyć podwaliny do kolejnej. W zależności od charakteru spotkania biznesowego należy umówić się na lunch lub kolację. Wieczorem warto umówić się ze współpracownikami lub klientami, z którymi łączy nas wieloletnia współpraca. Pierwszym etapem organizacji spotkania biznesowego jest ustalenie listy gości. Każdy przedstawiciel jednej strony powinien mieć swojego odpowiednika po drugiej stronie. Jeśli na spotkaniu obecny będzie prezes firmy A, warto zaprosić także prezesa firmy B. Ta zasada dotyczy także pracowników niższego szczebla: asystentów, managerów, specjalistów itp. Drugą kwestią jest wybór lokalu. Klimatyczna restauracja to świetne miejsce do omawiania szczegółów kontraktów, zwłaszcza gdy dysponuje oddzielną salą lub choćby stolikiem w ustronnym miejscu. To sprawi, że podczas spotkania biznesowego poczujemy się swobodnie.
Spotkanie biznesowe to nie tylko rozmowa o interesach. Często łączy się z tym wspólne biesiadowanie. Pamiętajmy, że zapraszając klienta do restauracji, automatycznie stajemy się gospodarzem posiłku, zatem to my powinniśmy uregulować rachunek. Przed spotkaniem warto ustalić z obsługą formę płatności. Ostentacyjne płacenie przy gościu uznawane jest za duży nietakt. Będąc gościem na spotkaniu biznesowym lepiej nie wybierać najtańszych ani najdroższych dań. Uważane jest to za faux-pas. Jeśli nie jesteśmy pewni, na jaką potrawę się zdecydować, warto zamówić coś z tej samej półki cenowej, co gospodarz. W przypadku, gdy osoba zapraszająca stwierdzi, że ma ochotę na zupę, my również takową zamówmy. Pamiętajmy także, że warto, aby obie strony spożywały posiłek na spotkaniu biznesowym. Jeśli tylko gospodarz lub tylko gość będzie jadł, omawianie warunków umowy może okazać się niekomfortowe. Niełatwo bowiem prowadzić biznesową rozmowę pomiędzy kolejnymi kęsami jednej ze stron. Alkohol na spotkaniu biznesowym to kwestia, do której należy podchodzić ostrożnie. W przypadku spotkań w porze lunchu lepiej odpuścić sobie zamawianie alkoholu. Może być to bowiem postrzegane jako niegrzeczne. Jeśli jednak umówiliśmy się na biznesową kolację, zamówienie wina jest jak najbardziej na miejscu pod warunkiem, że propozycja raczenia się alkoholem wyjdzie od gospodarza lub osoby na wyższym stanowisku, np. od prezesa.
Rozmowa jest bardzo ważna podczas każdego, nie tylko biznesowego spotkania. W czasie oficjalnych spotkań należy pamiętać o stworzeniu miłej atmosfery, sprzyjającej negocjacjom. Na początku warto poprowadzić tzw. “small talk”, czyli porozmawiać o sprawach bieżących, niemających większego znaczenia dla głównego powodu spotkania. To pozwoli nam nawiązać lepszy kontakt z kontrahentem, rozluźnić atmosferę, czego efektem będzie większa przychylność gościa. Dopiero po jakimś czasie przejdźmy do sedna sprawy. Na koniec spotkania również warto wrócić do swobodnej pogawędki, aby pozostawić po sobie dobre wrażenie.